Doktori i Aftësive

Doktori i Aftësive këtë muaj është Afshan Baksh, Specialist i Arsimit në Zgjidhjet Globale. Ai jep përgjigje për pyetjet tuaja në lidhje me zhvillimin profesional.

Si munden mësuesit  të gjejnë kohë për të mbajtur njohuritë e sektorit / industrisë deri në datën kur teknologjia po ndryshon kaq shpejt?

Si mësues dhe trajnerë të lëndëve profesionale, duhet të sigurohemi që ajo që ne ofrojmë në klasë është e azhornuar dhe e rëndësishme për industrinë. Mbaj mend një histori nga ditët e mia të hershme në arsim që ilustron këtë pikë. Një ekip mësimor i ndërtimit i ftoi përfaqësuesit e industrisë së ndërtimit për të vizituar kolegjin e tyre. Nxënësit po mësonin të bënin një shkallë druri. Një nga përfaqësuesit e industrisë theksoi se nuk ishte e domosdoshme t'u mësonim nxënësve se si të bënin këtë pasi që praktika e tanishme e industrisë ishte që shkallët ishin bërë gati dhe kështu ishte më e rëndësishme për nxënësit të dinin se si të instalonin hapat e gatshëm! Ky ekip mësimor vazhdoi t'u kërkojë vizitorëve të industrisë të marrin një vështrim përmes kurrikulës së tyre të plotë dhe të sugjerojnë ndryshime. Unë kam vizituar edhe kolegjet ku për shkak të mungesës së financimit të pajisjeve në kolegj është i vjetëruar, por edhe me burime është e vështirë të mbahet e azhurnuar me industrinë e lëvizjes së shpejtë. Megjithatë ju shikoni në atë, duke u siguruar që ne të mbajë sektorin tonë ose njohuritë e industrisë aktuale është e domosdoshme.

Një mënyrë për të mbajtur njohuritë tuaja aktuale është duke bërë vizita dhe projekte në kursin që po mësoni, në këtë mënyrë ju do të jeni në gjendje të sillni kursin tuaj në jetë, si dhe të mbani të përditësuar risitë e reja në industrinë tuaj. 

Këtu janë disa këshilla që mund të ndihmojnë:

  • Merrni nxënësit tuaj në një vizitë me një partner të industrisë si pjesë e kursit të tyre. Në këtë mënyrë ju dhe nxënësit tuaj do të shikoni teknologjinë e tanishme ose qasjet që po përdoren dhe kjo do ta bëjë kursin të vijë në jetë.
  • Nëse nuk jeni në gjendje të dilni për të vizituar një partner industrie atëherë:
  1. fto partnerin tuaj të industrisë në kolegjin tuaj dhe ndoshta ata mund të demonstrojnë një qasje ose ndoshta mund të sjellin disa pajisje me ta për t'i treguar nxënësve
  2. merrni disa pamje video që tregojnë teknologjinë ose qasjet që përdoren në industrinë tuaj. Nëse nuk mund të gjeni videoklipe, kontaktoni një partner industrie ose shoqatë të industrisë dhe shikoni nëse ata kanë disa ose kërkojnë leje për të shkuar dhe të filmojnë disa pamje vetë.
  • Lexoni bloget dhe lidhuni me rrjetet që lidhen me industrinë ose sektorin tuaj. Ju do të shihni artikuj dhe të menduarit më të fundit, si dhe mundësitë, sfidat dhe ndryshimet që ndodhin brenda sektorit tuaj thjesht duke shfletuar.
  • Vendosini nxënësit tuaj disa detyra kërkimore ose projekte të bazuara në ndryshimet e fundit brenda sektorit tuaj. Kërkojuni nxënësve të paraqesin gjetjet e tyre për ju dhe për pjesën tjetër të klasës.

Është absolutisht e domosdoshme që të qëndroni të përditësuar në çdo fushë, dhe veçanërisht në një fushë të lidhur me teknologjinë - trendet e reja, praktikat më të mira, veglat dhe më shumë. Ndërkohë që është e rëndësishme të qëndroni të azhurnuar në mënyrë që të qëndroni të rëndësishëm në një fushë gjithnjë në ndryshim për nxënësit tanë, mund të na ndihmojë që të vazhdojmë të jemi të interesuar në praktikën tonë si dhe të frymëzohen.

Unë jam i sigurt se ka mënyra të shumta për të vazhduar deri tani. Nëse e lexoni këtë tani dhe dëshironi të kontribuoni, ju lutemi na shkruani në vee@britishcouncil.org për të na treguar se si mësoni gjëra të reja në këtë fushë? A bëni kërkime në mënyre aktive, të blini një libër të ri ose të përdorni një teknikë të sugjeruar më sipër?

Si mund të motivohen ekipet për të caktuar përparësi në zhvillimin profesional kur ata hezitojnë të provojnë qasje të reja në rast se nuk punojnë?

Fjalët kyçe këtu janë motivimi dhe mbështetja!

Së pari le të shqyrtojmë këtë - Mënyra më efektive për zhvillimin e njerëzve është largimi nga trajnimi konvencional dhe në vend të kësaj të mundësohet mësimi dhe zhvillimi personal për njerëzit. Sigurisht ekipet do të marrin pjesë në trajnime, por zakonisht trajnimi është parë të jetë i njëjtë dhe ekipet nuk durojnë duke i dhënë kohë për të! Por rrokullisni këtë rreth dhe në vend që të bëni trajnime për punën e bëjnë atë në lidhje me ekipin si individë. Ky rregullim merr trajnim përtej aftësive tradicionale të punës dhe njohurive, dhe krijon mundësi shumë më interesante, të dobishme dhe motivuese - për ju dhe ekipin tuaj.

Ne të gjithë dëshirojmë të qëndrojmë pranë zonave tona të rehatisë, kemi frikë se do të na dalin të duken të këqija ose të tallen. Sidoqoftë, nëse ndjehem i sigurt dhe i përkrahur atëherë unë do të inkurajoj që të provoj qasje të reja. Unë gjithashtu do të inkurajohen të kërkojnë ndihmë dhe të flasin nëse nuk e kuptoj. Krijimi i një mjedisi mbështetës është çelësi për të marrë ekipin tuaj që të priorizojë zhvillimin profesional. Le të mendojmë për klasën, ne dalim nga rruga për të krijuar mjedise mbështetëse dhe të ngrohta për nxënësit tanë. Ne inkurajojmë nxënësit të provojnë gjëra të reja dhe u themi atyre se ne do të jemi atje për të mbështetur dhe udhëzuar. Menaxherët e arsimit dhe udhëheqësit do të përfitojnë jashtëzakonisht duke krijuar mjedise të ngjashme për ekipet e tyre. Transferimi dhe adaptimi i teknikave që ne përdorim në klasë për të përfituar më së miri nga nxënësit kanë një vend aq të vlefshëm për të marrë ekipet e stafit që të angazhohen më mirë.

Kjo pyetje sjell në mendje një qasje të veçantë që unë kam një pjesë në zbatimin. Qasja quhet Eksperimentet e Përkrahura dhe është zhvilluar nga Geoff Petty i cili është një nga ekspertët kryesorë të Mretërinë e Bashkuar në metodat e mësimdhënies. Në këtë qasje, ekipet inkurajohen të formojnë grupet e vogla të mentorëve ose shokëve. Grupet takohen rregullisht dhe zgjedhin një aspekt të punës së tyre që ata duan të përmirësojnë. Personalisht kam gjetur se, ishte më mirë të grupohen skuadrat të cilët të gjithë dëshirojnë të punojnë në të njëjtin aspekt. Për shembull: Dua të përdor një gamë më të gjerë të qasjeve të mësimdhënies prandaj mund të jetë më mirë se unë të punoj me një grup të vogël të cilët gjithashtu janë të interesuar për të njëjtin aspekt. Përndryshe, grupi ndihmon secilin anëtar të dalë me një plan dhe mund të ndihmojë edhe për të kryer kërkime. Secili anëtar i grupit zhvillon 'eksperimentin' e tyre dhe vëzhgon rezultatet. Rezultatet dhe konkluzionet i raportohen grupit në takimin e radhës. Grupi duhet të veprojë si miq kritik. Nëse rezultatet e eksperimentit nuk ishin pozitiv atëherë grupi mund të punojë së bashku për të përsosur eksperimentin dhe kështu të kryeni një eksperiment të dytë ose edhe të tretë. Nëse herën e tretë eksperimenti vazhdon të tregojë rezultate negative atëherë udhëzimi duhet të pushojë dhe të kërkojë një mënyrë tjetër.

Unë do të thosha se Eksperimentet e Përkrahura mund të përshtateshin në një numër skenarësh të mësimdhënies dhe jo-mësimdhënies.

Lexo më shumë për këtë përqasje.

Këshillimi dhe mentorimi tingëllon si një ide e mirë për mësuesit, por si mund të futet me sukses?

Unë do të shkoj aq larg sa të them se zhvillimi i një kulture të rrënjosur në qasjet e stërvitjes dhe mentorimit është e paçmueshme. Ne të gjithë kemi një ose më shumë kolegë në rrethin tonë, të cilët na ndihmojnë të marrim një vendim ose të zgjidhim një problem. Çështja kryesore këtu është që të sigurohet se personi që kërkon mbështetje (mentee) zotëron problemin e tyre dhe personi që ofron ndihmë (mentor) nuk përfundon me problemet e mentorëve të tyre! Pra, si hap i parë unë do të konsideroj trajnim ose ngritjen e vetëdijes se çfarë mentorimi dhe stërvitje duhet të jenë dhe se si duhet të funksionojë, si dhe të theksoj përfitimet.

Mësimdhënësit e rinj do të kenë pasur një formë të mentorimit, si pjesë e kursit dhe kështu do të mirëprisnin një vazhdimësi të kësaj mbështetjeje. Ata tashmë do të kenë përjetuar përfitimet dhe do të bënin kampionë të mirë për kauzën - kapjen e mendimeve të tyre se si i kanë përfituar ato nga këshillimi do të ofrojnë disa tregime frymëzuese dhe kuotime për të vendosur rreth objektit si postera ose për të patur si pjesë të marketingut dhe mediave të tjera sociale komunikimit.

Mësuesi më me përvojë nuk mund të ndjejë se ata kanë nevojë për udhëzim, për këto grupe unë do të sugjeroja që ata:

  • Janë të inkurajuar të formojnë marrëdhënie peer-mentoring mes një grupi me gjatësi të ngjashme të shërbimit.
  • Mund të jetë një bazë e mirë për përzgjedhjen e mentorëve. Kur bëhet mirë dhe me mentorin ose trajnerin e aftësive duhet të përfitojnë sa më shumë përfitim si menteët e tyre. Si mentor punon me mentorin e tyre, procesi i aplikuar duhet gjithashtu të paraqesë momentet eureka për mentorin gjithashtu! Kjo është arsyeja pse aftësia dhe trajnimi është një domosdoshmëri.

Një qasje tjetër mund të jetë që të kenë mentorë për specialitete specifike, pra një grup që vepron si mentor për mësuesit që duan të përdorin më shumë teknologji në mësimdhënien dhe mësimin e tyre. Mentorët të cilët janë të aftë të përdorin mirë diferencimin etj.

Për të mbështetur këtë mënyrë pune sigurohuni që arritjet të njihen dhe të festohen gjatë gjithë vitit dhe të siguroheni që ka trajnim të rregullt për mentorët dhe mentees. Ndoshta një qasje e tërë organizative do ta fusë këtë thellë në kulturën e organizatës.

Disa vite më parë kam dhënë trajnimin e një teknike të quajtur Dialogu Profesional si një mënyrë për të mbështetur bashkëmoshatarët për të rishikuar zhvillimin e tyre. Këtu mund të lexoni më shumë rreth kësaj qasjeje:

Thjeshtësia e kësaj qasjeje është se duke mësuar se si të kemi një diskutim më të strukturuar (dialogu profesional) ne mund të punojmë me njëri-tjetrin në një kapacitet mentorimi për të mbështetur zhvillimin, ndërtimin e kapaciteteve dhe formimin e zgjidhjeve për shumë probleme të ndryshme. Unë kam përdorur dialogun profesional jo vetëm me kolegët e mi (mësuesit, trajnerët, menaxherët dhe udhëheqësit) por e kanë përdorur atë me sukses edhe për të punuar me nxënësit. Jepni një të shkuar!

Si mund t'i bëj sesionet e mia interesante të ndaloj që nxënësit të mërziten?

Mënyra më e mirë për të mbajtur nivelin e ritmit dhe interesit është duke përdorur qasje dhe aktivitete të ndryshme. Megjithatë, mos shkoni në krye, sepse përparësia juaj është që të siguroheni që nxënësit po mësojnë! Shumë ndërrime të aktivitetit mund të jenë konfuze.

Vëzhgoni grupin tuaj ndërsa përdorni aktivitete të ndryshme dhe shënoni ato që kanë punuar më së miri - dmth ku nxënësit mbetën të angazhuar, sfiduar dhe ku arritën rezultatet mësimore. Ose pyetni grupin tuaj se çfarë aktivitetesh u pëlqen më së miri dhe pse. Mundohuni të keni një përzierje: të dhëna nga vetja, puna në grup, prezantimet, puna e çiftëzuar, diskutimet, detyrat praktike etj.

Disa kontribute të mësuesve mund të jenë informata që studentët mund të bëjnë kërkime për veten e tyre. Kjo qasje do të ndihmojë studentët me hulumtimet e tyre dhe aftësitë e të mësuarit të pavarur dhe do t'ju lejojë të përdorni kohë të vlefshme në klasë për të parë nëse ata mund të aplikojnë njohuritë e reja të fituara.

Mos kini frikë të provoni diçka të ndryshme (për aq kohë sa është e sigurt) dhe kontrolloni që të mësuarit po zhvillohet duke bërë rregullisht pyetje, duke përdorur kuize, detyra praktike dhe duke respektuar atë që po ndodh.

Arsye të tjera që nxënësit mund të fiken është se ata nuk janë të sfiduar aq sa duhet ose sepse ata ndjejnë se po lënë pas. Keni detyra më të vështira dhe më të lehta në dispozicion. Kjo bëhet më e lehtë pasi i njihni nxënësit tuaj. Shpesh mund të keni nxënës të niveleve të ndryshme brenda të njëjtit grup; Prandaj ju duhet të dalloni (individualizoni) procesin e të mësuarit. Nxënësit gjithashtu mërziten nëse u kërkohet të bëjnë diçka, të cilën ata mendojnë se nuk janë relevante. Mundohuni të sillni subjektin tuaj të jetës ose sigurohuni që nxënësit të kuptojnë rezultatet e mësimit dhe se si këto lidhen me industrinë, sektorin ose kursin.

Nëse keni pyetje për një mjek të aftësive për çdo temë, ju lutemi na dërgoni email nëpërmjet VEE@britishcouncil.org ose paraqisni një pyetje këtu.

Rreth Afshan Baksh, Specialist i Arsimit në Zgjidhjet Globale

Afshan ka mbi 20 vjet eksperiencë të udhëheqjes në sektorin e arsimit dhe formimit profesional (TVET) si brenda Britanisë së Madhe dhe në nivel global. Specializimet e saj përfshijnë: stërvitje; Përmirësimi i cilësisë; inspektimit; Menaxhimi i ndryshimit; Mësimdhënies dhe mësimit; udhëheqja; Shërbimet mbështetëse të nxënësve; Angazhimi i komunitetit dhe punëdhënësit; Zhvillimin e biznesit, ndërmarrjen dhe sipërmarrjen.

Në shtator të vitit 2015, Afshan themeloi Evolve Global Solutions Ltd dhe tani udhëheq në një numër projektesh që ofrojnë ndihmë teknike të specializuar për organizata si Këshilli Britanik, Mbretëria e Bashkuar dhe kolegjet ndërkombëtare dhe agjencitë kombëtare dhe qeveritare.

Afshan është gjithashtu një trajner i trajnuar dhe ka mbështetur menaxherët dhe mësuesit brenda sektorit të arsimit për të kapërcyer situata sfiduese, për të zbatuar ndryshimet dhe për të zhvilluar aftësitë e tyre ose aftësitë e ekipeve të tyre.

Afshan ka realizuar projekte të suksesshme arsimore në: Britani të Madhe, Itali, Irlandë, Spanjë, Holandë, Indi, Afrikë Jugore, Tunizi, Tanzani, Jordani, Oman, Tajlandë, Vietnam, Indonezi, Kazakistan, Kenia, Nepal, Sri Lanka, Marok

Lexoni më shumë rreth Evolve Global Solutions dhe Afshan Baksh.

Kontaktoni Afshan